diumenge, 22 de desembre del 2013

PER PENSAR...






MÚSICA PEL NOSTRE COS

Dedicat a tots els i les mestres que s'han esforçat durant les darreres setmanes a fer possibles els concerts de Nadal, en particular als mestres d'anglès i de música de la nostra escola.




Gràcies!!!



diumenge, 15 de desembre del 2013

TREBALLAR EL SURREALISME

Ensenyar a les nostres classes el moviment del Surrealisme pot ser molt fàcil ja que són obres que als nens i nenes els hi crida molt l'atenció.

Podem treballar el "Surrealisme" amb autors tan coneguts com Salvador Dalí o René Magritte.


SALVADOR DALÍ




I un munt de material fet per nens i per a nens en aquest fantàstic Pinterest:


http://www.pinterest.com/antunez/salvador-dali/



I en aquests altres "Pinterests":



RENÉ MAGRITTE





I aquest "Pinterest":


http://www.pinterest.com/tracyene/rene-magritte/


I un altre autor que acabem de descobrir...


QUINT BUCHHOLZ



I aquest amplíssim "Pinterest":


http://www.pinterest.com/57artgirl/artist-quint-buchholz/







dimecres, 11 de desembre del 2013

SPOTIFY GRATIS PER TABLETS I MÒBILS

Per fi!!! A partir d'avui Spotify ja es pot escoltar en obert pels tablets i mòbils... Una notícia esperada des de fa molt de temps ja que no s'entenia com podia estar en obert per PC's però no per altres dispositus.




El funcionament és el mateix que l'ofert al servei per PC's. Es poden reproduir les llistes de reproducció amb publicitat pel mig, a no ser que es disposi d'un compte Premium (9,99 € al mes)

Genial, no?

 

PEL·LÍCULES PER A CIUTADANIA

I tornem al web CANALTIC.

En aquest cas trobem una proposta per treballar la Ciutadania a partir d'uns continguts determinats...

Continguts


  1. Quin món volem? Els valors cívics i étics.
  2. L'important que som. El creixement i l'autoconcepte personal.
  3. Drets i obligacions. La responsabilitat.
  4. Som iguals. La igualtat entre homes i dones.
  5. Viure en comunitat. La convivència.
  6. Amb la maleta a sobre. Igualtat, migracions i interculturalitat.
  7. Els conflictes tenen solució. Resolució dialogada.
  8. Necessitem organitzar-nos. Els valors democràtics.
  9. El món en el que vivim. Cura del medi ambient.
  10. Els drets humans. Els drets del nen i institucions.



Segons els continguts treballats es proposen una relació de curts, documentals i pel·lícules...

Unitat 1: Quin món volem?
Unitat 2: Lo important que som.
UUnitat 3: Drets i obligacions.
Unitat 4: Som iguals
Unidad 5: Viure en comunitat.
Unitat 6: Amb la maleta a sobre.
Unitat 7: Els conflictes tenen solució.
Unitat 8: Necessitem organitzar-nos
Unitat 9: El món en el que vivim.
Unitat 10: Els drets són de tots

Podeu veure la resta de la proposta (feines amb les TIC i software) clicant AQUÍ.

FONT: CANALTIC



IDEES PER A UN PROJECTE AMB TAULETES

Revisant la pàgina "DE INTERÉS EDUCATIVO" ens enllaça a un article de "CANALTIC" a on es fa una interessant reflexió sobre com hauria de planificar-se un projecte amb tauletes.




Aquí teniu tot l'article indexat. Aneu a la part de l'article que més us interessi.


Índex

 

  1. ¿Qué aportan las tabletas en el aula?
  2. La compra de la tableta
  3. Criterios de elección
  4. Modelos de tabletas: 7 pulgadas  10 pulgadas
  5. Android versus iOS
  6. ¿Una tableta o un notebook?
  7. Un modelo de uso por fases
  8. Los libros digitales
  9. Criterios de organización
  10. Esferas de interacción
  11. Software para Android: Navegación  Lectores  Productividad  Mapas Conceptuales Acción tutorial  Fotografía  Dibujo  Multimedia  Audio  Redes Sociales  Noticias Enciclopedias y Diccionarios  Matemáticas  Lengua Castellana  Inglés  Naturales Sociales
  12. Creación de aplicaciones Android
  13. Propuestas de trabajo: 12 tareas off-line  12 tareas on-line
  14. Conclusión

FONT:  DE INTERÉS EDUCATIVO     #     CANALTIC


dimarts, 10 de desembre del 2013

SOBRE LA LOMCE

Al programa VERSIÓ RAC1 del dimecres 4-12-13 es va fer una entrevista a Ismael Palacín (Director de la Fundació Jaume Bofill) i a Xavier Melgarejo (Doctor en Pedagogia, membre del Consell Escolar de Catalunya i autor del llibre "Gràcies Finlàndia").




En aquesta entrevista es feien algunes reflexions:

- La LOMCE (Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa) és la setena reforma educatica de la democràcia.

- Els portanveus parlamentaris la van considerar antipedagògica, segregadora i reaccionària i la van definir com un projecte monstruós carregat d'ideologia.

- La gran majoria de grups s'han compromès a derogar-la quan el Partit Popular perdi la majoria absoluta.

- L'informe PISA situa a Espanya per sota de la mitjana dels països desenvolupats en totes les materies.

- La LOMCE treballa la qualitat de l'ensenyament, però no apareix per enlloc l'equitat.

- L'informe PISA destaca que Espanya està perdent equitat.

- A Catalunya 1 de cada 5 alumnes no té les competències bàsiques de matemàtiques.

- A comparació de l'OCDE no tenim tant un problema de nivells baixos però sí molts alumnes que abandonen els estudis.

- Els fills amb famílies amb menys estudis i ingressos són els primers que abandonen.

- Si volem qualitat com a país hem d'empènyer des de baix.




- El nostre sistema no és tan dolent com es diu ja que tenim resultats molt semblants a Noruega o Dinamarca.

- El nostre sistema té una baixíssima inversió en Educació i una manca de suport de l'estat del benestar que afecta sobretot a les famílies amb dificultats econòmiques.

- El 49 % de la població no ha arribat ha tenir els estudis mínims.

- Aquesta població anava a parar a feines amb poc qualificades i que guanyaven molt. Ara estan a l'atur i amb cap formació.

- La llei està dissenyada per pujar els nivells però, a quin preu?

- La llei crearà una Formació Professional de dos anys destinada a alumnes de 15 anys amb dificultats de progrés.

- És un error tractar als alumnes de la mateixa manera.

- El problema que tenim és un gran abandonament escolar en comptes de tenir una gran FP que és el que hauríem de fer amb aquests alumnes.

- La FP està desprestigiada.

- Tots els governs estan d'acord que s'hauria de fer una gran reforma de la FP però ningú ho fa i ara aquest ministre li posa l'etiqueta pels problemàtics.

Podeu escoltar l'entrevista aquí:





dijous, 5 de desembre del 2013

EL MOMENT DE TENIR EL PRIMER MÒBIL

A totes les cases sempre arriba el moment de comprar un mòbil als fills. I també hi arriben tots els dubtes. A quina edat és més recomanable? De quina manera s'ha de gestionar? Com detectar que el mòbil s'ha convertit en un problema?

 





diumenge, 1 de desembre del 2013

DIY FLOCS DE NEU RETALLATS

Per començar... Classe d'anglès.

DIY = Do It Yourself = Fes-ho tu mateix

Fàcil, oi?

Doncs ara volem fer això...


Sembla difícil...  Bé, és qüestió de practicar.

Primer hem de preparar el paper. Mireu els passos...






I una vegada que ho tenim preparat necessitarem unes plantilles per poder fer el nostre model de "floc de neu" de paper retallat.

Aquí teniu aquest fantàstic "Pinterest" amb un munt de plantilles...


http://www.pinterest.com/sinha83/diy-paper-snowflakes/

Cliqueu dins de la imatge per enllaçar


També podeu mirar aquest altre Pinterest...

❆ Snowflakes Paper Patterns & Tutorials ❅



A que us donen ganes d'agafar un full i començar a retallar?


FONT:     DIY PAPER SNOWFLAKES     #     WEB MARTHA STEWART