dilluns, 29 de juliol de 2013

MONTSERRAT 360º

La muntanya de Montserrat com mai l'havíeu vist...




FONT: ESPAI INTERNET



TOY SESSIONS DE "SAVE THE CHILDREN"

"Save the Children" és una organització no governamental (ONG) que treballa per la defensa activa dels interessos dels nens i nenes, sobretot dels més desfavortis.

 Cliqueu dins de la imatge per veure els vídeos

L'organització ha engegat una campanya en la que ha demanat als músics que interpretin i dediquin una de les seves cançons a tots els nens i nenes del món per a que vegin complerts els seus somnis. Això sí, hauran d'utilitzar algun instrument de joguina. Aquest projecte va començar al 2011 quan l'organització va aconseguir gravar alguns artistes al FESTIMAD. Després també ho van aconseguir al FIB de Benicassim.






dimecres, 24 de juliol de 2013

PLANTES DIVERTIDES


Sembrar unes llavors pot ser ben divertit si ho fem d'una forma diferent i al mateix temps estem reciclant. Mireu...


I si també treballem les emocions? Els ulls, els nas i la boca els enganxem amb velcro. Al darrera li podem enganxar una motxilleta amb diferents boques, nassos i ulls (tipus Mistes Potato) i així poder canviar en funció de les emocions de la classe.

En qualsevol cas, el resultat queda molt bé, no?


FONT: DONDERECICLO (Facebook)



PER PENSAR...






EL MEU NEN ES PINTA LES UNGLES, I QUÈ?

Aquest és l'escrit que ha deixat una mare al bloc "De mamas & de papas" de "El País". És una reflexió sobre els convencionalismes entre els nens i les nenes i de com la societat hauria de potenciar la igualtat de gènere. Al mateix temps, a les escoles hauriem de treballar l'educació dels valors entre el nostre alumnat.




Des que tinc fills, em pinto poc les ungles. Al principi va ser per por que de nadons me les llepessin i s'intoxiquessin, després per falta de temps i ara perquè no em persegueixin tres fills perquè també se les pintin. Multipliqueu, 60 ungles entre les mans i els peus!

Dic tres fills, sí, tres, perquè a part de les meves dues nenes, el meu fill gran, David, que encara que sembli una obvietat és un noi, també vol que li pinti. Per què? No és cap misteri. Perquè li agrada. Mireu amb ulls de nen de 5 anys i mig. Però mireu amb ulls de nen de 5 anys i mig sense contaminar per les convencions socials de gènere. Mirat així, que et pintin les ungles de colors és tan divertit com que et maquillin de Spiderman en un aniversari o disfressar-te de pirata. I per què només les nenes poden gaudir d'aquesta diversió?

David també ha volgut que la seva àvia li pintés els llavis quan estava de visita, o que algun dia li posés monyos en el pèl com a les seves germanes. És menys noi per això? Evidentment no. De fet, el 99% del temps restant sol jugar a coses més habituals en nens, fins i tot "al brut", com ell mateix diu a les baralles amb el seu amic Jordi, i l'entusiasma fer que lluita al Kung-fu Panda primer i ara al tortuga ninja.

Però resulta que no és tan fàcil com "li pinto les ungles i ja està". Jo mateixa, l'última vegada que m'ho va demanar, li vaig advertir, amb la boca petita "saps que normalment són les noies les que es pinten les ungles i que alguns nens es poden riure de tu?". Em va dir que sí, i que les pintés, alternes: les dels peus vermell-taronja, les de les mans blau-verd (li encanten les sèries). Aquesta advertència era el meu tímid intent de dissuasió per protegir-li, perquè sabia el que vindria.

Un parell de dies després, David i la seva germana Natalia (4 anys) em van explicar que un veí, de 3 anys i mig, s'havia rigut d'ell per portar les ungles pintades. Li va importar? Una mica. Em va preguntar: "Mama, els nois també es poden pintar les ungles?". "És clar que sí, si et diu alguna cosa, li contestes que les ungles són molt més divertides que les seves, que són molt soses", li vaig contestar, amb el cor encongit. Una altra nena de 7 li va preguntar a Eduardo per què David portava les ungles pintades.

Aquesta mateixa tarda, els nens més grans de la urbanització, d'uns 10 anys, li van cridar "marieta", el que per sort no li va afectar perquè no entén la paraula com insultant. Eduard, que estava davant, els va dir que obrissin una mica la ment i no fossin tan tancats. No sé si jo hagués estat tan mesurada.


Malgrat que el més fàcil seria no tornar-li a pintar les ungles amb un argument tipus "a tu no, perquè això és de noies", aquestes reaccions em reafirmen en la meva opinió. El preocupant no és que el meu noi vulgui fer alguna cosa de noies. El preocupant és que nens tan petits riguin i insultin altres per fer alguna cosa diferent al que ells veuen, o el que els han ensenyat que és normal. Si jo li prohibís a David fer-ho, li passaria al bàndol dels contaminats per aquesta convenció absurda (igual que altres, com que les joguines per a nenes són de color rosa). I probablement acabaria rient també d'altres nens que fessin alguna cosa diferent.

Buscant a Internet, he trobat diverses consultes de mares en fòrums amb la mateixa inquietud. I la polèmica generada als EUA el 2011 per un anunci en què una mare li pintava al seu fill les ungles dels peus de rosa. També hi ha articles sobre alguns homes famosos que es pinten les ungles, com Johnny Depp o Al Pacino. Estaria bé que s'estengués (perquè, pensant-ho bé, ¿per què els grans no poden fer-ho?), I així podria dir "és que el meu nen va a l'última" ...


dilluns, 22 de juliol de 2013

1264 APLICACIONS WEB GRATUÏTES

Ja fa un temps que ens va arribar un enllaç al bloc JUEDULAND amb una recopilació de 1.264 aplicacions gratuïtes per poder treballar a les aules. La quantitat d'informació era tan gran que vam pensar en crear alguna mena d'índex temàtic per poder accedir més ràpid i fàcil a totes les aplicacions. En el dia a dia ho vam anar deixant (i gairebé oblidar) fins que ara ens ha tornat a arribar el mateix enllaç però ara mitjançant la web MUY COMPUTER

La idea era crear un índex amb ancoratges (tipus "Wordpress) i així crear hiperenllaços que ens portés a cada part del document. Però de moment BLOGGER no ens facilita la feina i treballar en format HTML era força complicat. Així que al final hem creat un document Word i amb els "marcadors" de l'editor de text hem fet la mateixa feina. 

Doncs aquí teniu el document per descarregar...




A més a més, hem considerat que era un material prou important com per crear una pàgina dins del bloc ("Un món d'aplicacions") i tenir sempre a l'abast tot aquest material. Així doncs, sempre ho tindreu disponible a una de les pestanyetes de dalt.

Res més, de moment. Gaudiu de l'estiu i carregueu piles...


dijous, 18 de juliol de 2013

50 APPS EDUCATIVES PER A NENS I NENES

Al bloc "Educació i les TIC" trobem aquesta recopilació d'apps educatives que poden utilitzar els nens. Cal veure si estan disponibles pel sistema operatiu que més ens interessi i si són gratuïtes o de pagament.



NÚMEROS


LLETRES I LECTURA

12. Dic-Dic
13. Happipets
14. Drawnimal
17. Pop ABCs
18. Pupitre

FORMES I COLORS


MÚSICA

31. Pianissim
32. Toca Band

JOCS I AVENTURES



PER PENSAR...




COTXETS RECICLATS...

Sobren les paraules, no?



FONT: DONDERECICLO (Facebook)

REFLECTIR LA PANTALLA DE L'IPAD AL PC

En aquest vídeo-tutorial es mostra com es pot reflectir tot el contingut del Ipad a l'ordinador i, evidentement, si el tenim connectat a un projector poder visualitzar-ho a la PDI.




Com veieu s'ha de ser una mica piratilla per poder fer-ho. Cadascú que carregui amb la seva responsabilitat.

Per dispositius ANDROID, podeu mirar aquesta pàgina...

Cómo mostrar la pantalla de tu dispositivo 

Android en una PDI o proyector

 

dimarts, 9 de juliol de 2013

FAMÍLIES EN RUTA

Ara que l'estiu i la caloreta ha arribat de ple tenim aquesta genial guia per famílies.


Descarregueu el PDF clicant dins de la imatge


Hem seguit el bloc Famílies en ruta i hem vist com ha anat recopilant, ordenant i classificant la millor informació i els millors consells sobre viatges amb nens. El resultat d'aquest treball continuat és aquesta estupenda guia per viatjar amb nens que us podeu descarregar gratis aquí. Vegem què trobareu en aquesta publicació completa, no sense abans felicitar l'equip de Famílies en ruta per aquest fantàstic treball.

Més de 200 enllaços directes a la xarxa i bona part dels millors continguts de Famílies en Ruta plens d'informació i experiències sobre els més diversos destins, amb recomanacions i propostes viatgeres.

La Guia està pensada per a tots els estils i pressupostos amb especial interès en aquelles opcions viatgeres més divertides, originals i respectuoses amb la vida en planeta així com amb els processos de creixement natural dels nostres petits exploradors així com les necessitats de tota la família.

dilluns, 8 de juliol de 2013

QUAN ESCOLTEM PER PRIMERA VEGADA...


Aquests vídeos que ara us presentem són la prova de que la tecnologia, la medicina i l'educació moltes vegades van de la mà.

La gran majoria de persones comencen a escoltar inclús quan este, dintre de la panxa de la mare. Per això és tan important l'estimulació prepart.

Mireu aquest article tan interessant...

Quan comença a escoltar, 
veure i olorar el bebé? 
  
Alguns òrgans dels sentits funcionen des del segon trimestre de l'embaràs, encara que el despertar dels sentits es produeix durant el tercer trimestre.

    FINAL DEL TERCER MES: el tacte i el gust. Sembla que el tacte és el primer sentit que apareix. Els receptors de la sensibilitat cutània dels dits, per exemple, estan disposats des del final del tercer mes. Cap a la meitat de l'embaràs, els moviments de resposta del fetus a les carícies del ventre de la mare són una demostració del seu gran sensibilitat al tacte. També és el moment en què el futur bebè es familiaritza amb el gust (especialment els sabors dolços) del líquid amniòtic que absorbeix: des del final del tercer mes el seu sistema gustatiu està llest per funcionar.

     FINAL DEL SISÈ MES: l'audició i la visió. L'oïda interna del fetus està totalment desenvolupat des de la meitat de l'embaràs i el seu sistema auditiu funciona amb normalitat entre la meitat del sisè mes i el setè mes d'embaràs (el nervi auditiu és l'únic nervi absolutament funcional a partir d'aquesta edat). Aprofita per fer-li sentir la veu del seu pare. Igual que succeeix amb la veu de la mare, aquests sons li arriben de forma completament deformada, però l'estimulen, i qui sap si després del naixement no recordarà el ressò ... Pel que fa als òrgans de la vista (especialment l'estructura de l'ull ), estan prou desenvolupats com per permetre-li veure a partir del setè mes d'embaràs.

     OLFACTE: és el més desconegut dels sentits. No se sap amb certesa des de quan posseeix olfacte, encara que és molt probable que el futur nadó percebi les olors molt abans de sortir a l'aire lliure.

  

Però hi ha nadons que neixen sense la facultat d'escoltar. En aquests casos estem parlant d'una "Deficiència Auditiva Pregona". Ja fa temps que la medicina està apostant pels "implants coclears". L'implant coclear és un aparell sanitari implantable actiu d'alta tecnologia que consisteix en un transductor que transforma els senyals acústics en senyals elèctrics que estimulen el nervi auditiu. Aquests senyals són processats mitjançant les diferents parts que formen l'implant coclear, algunes de les quals es col·loquen a l'interior del crani i altres a l'exterior.

Mireu aquests vídeos de nens i persones adultes quan escolten per primera vegada la veu... 

 

 






Impressionant, no?